Taal

Teken In

Verjaarsdae

Sondag, 10 Desember

Leana Meyer

Jeanne Sterianos

Hilmer Backer

Dietmar Engler (74)

Maandag, 11 Desember

Ruan Coetzee

Adele Visser

Heinie Groenewald

Chris Joubert

Ilzé Kotzé

Jan De Kloe

Dinsdag, 12 Desember

Leonie Botha

Jannie Van Der Walt

Sonja Balt

Woensdag, 13 Desember

Thato Semenya

Liz Steyn

Wesley Faver

Donderdag, 14 Desember

Cass Hattingh

Lara Van Rooyen

Mariska Van Niekerk

Vrydag, 15 Desember

Luan Kotze

Erich Holz

Johan Knoester

Warrick Beaumont

Chris Venter

Speek Venter

San De Beer (85)

Saterdag, 16 Desember

Chris Du Plooy

Susan Brink

Sondag, 17 Desember

Hettie Vorster-Viljoen

Nelleke Voogt (73)

Dinsdag, 19 Desember

Elani Van Rooyen

André Marais

Philip Van Wyk

Ila Schutte 

Elfrieda Botha (77)

Gert Hatting (82)

Woensdag, 20 Desember

Abraham Theunissen

Krister Janse Van Rensburg

Antoinette Van Wyk

Donderdag, 21 Desember

Gustav Roux

Anke Kotze

Hendri Van Der Loo

Vrydag, 22 Desember

Esti Beaumont

Hennie Serfontein

Douw Venter (85)

Saterdag, 23 Desember

Magna Malan

Jenny Schramm

Lys van Vrae

Bly saam en man vra haar om te gaan

Vraag:  Hallo Dominee
Ek wonder hoeveel tyd het ons, ek is ’n ou dopper (haha) maar nou ja, as ek nog was, dan was ek vandag onder sensuur.  Ek is nou na 3 jaar se alleenloop weer in ’n  verhouding, die man is nog nie geskei nie (sy vrou het egbreek gepleeg) na my egskeiding het ek besluit ek sal nie met ’n  man in verhouding gaan as hy nie die pad saam met my en die Here wil loop nie.  Ek het geglo dat hy die pad saam die Here loop (sê my asb. as ek verkeerd is) my siening en my mening as ’n  mens ’n  kind van die Here is dan sal jy probeer om nie ander mense om jou en na aan jou te na wil kom nie, hy het voordat ek hom ontmoet het glad nie eers kerk toe gegaan nie, eers nadat hy sy vrou gevang het, het hy die Here aangeroep, en ek is bly vir hom daaroor.  Ons is nie perfek nie ons almal val en moet weer opstaan.  Gister uit die bloute bel hy my werk toe en dat ek moet uit sy lewe f@'@f, en ek moet uit sy huis uit, en dit is teen sy Christelike beginsels om my in sy huis te hê.  My vraag aan hom was waarheen moet ek nou gaan? Ek het alles opgegee - hy het vir my die werk hier waar ek nou bly gereël, moet ek net alles oppak en padgee?

Antwoord: 

Anoniem, ek antwoord jou vraag soos wat jy jou hart oopmaak.
Vraag :
Hallo Dominee
Ek wonder hoeveel tyd het ons, ek is n ou dopper (haha) maar nou ja, as ek nog was ,dan was ek vandag onder sensuur.
 Ek is bly jy het nog die vrymoedigheid om by jou “ou dopper” vriende in Christus te kom raad vra. Ons is mos almal in Jesus een en Sy Koninkryk strek oor die hele aard (en skepping). Jy is baie welkom en dis ons voorreg om mekaar op die manier te leer ken.

Ek is nou na 3 jaar se alleenloop weer in ‘n verhouding, die man is nog nie skei nie (sy vrou het egbreek gepleeg).
Jy het in jou vorige huwelik verseker seergekry en dit het jou baie versigtig gemaak. Mens verstaan dit baie goed.

Na my egskeiding het ek besluit ek sal nie met ‘n man in verhouding gaan as hy nie die pad saam met my en die Here wil loop nie.
Ek is bly dat jy glo dat jy en ‘n nuwe vriend wat later jou nuwe huweliksmaat kan word, altwee ‘n pad saam met die Here moet loop. Dit laat my sommer dadelik dink aan Ps. 127:1 “As die Here die huis nie bou nie, swoeg dié wat daaraan bou, tevergeefs. As die Here die stad nie beskerm nie, waak dié wat dit beskerm, tevergeefs.”  Jy erken dus dat die Here die nuwe huis, die nuwe verhouding moet bou.

Mag ek hier by jou en Psalm 127 aansluit. Wanneer ʼn mens ʼn nuwe verhouding begin, moet ons eers besin of dit reg is om so ʼn verhouding te begin. Die nuwe vriend van jou was toe nog getroud. Jy sê dat sy vrou eerste egbreuk gepleeg het en daarom het julle die nuwe verhouding begin. Maar is dit nie presies wat julle ook self begin doen het nie, om egbreuk te pleeg nie? Hy was nog wettig getroud en nou knoop hy die verhouding met jou aan. Jy begin ʼn verhouding met ʼn getroude man. 

Ek het geglo dat hy die pad saam die Here loop (sê my asb as ek verkeerd is).
Jy sê dat jy geglo het dat hy die pad saam met die Here geloop het, maar julle tweetjies het alreeds saam nie die Here se pad geloop nie. Julle het julle eie paadjie begin loop en nie die Here sin nie. Vra jouself af, vriendin in Jesus, het jy nie dalk ‘n “deal” met die Here gemaak nie? Iets soos, verstaan tog net Here, dat ek menslik wil seker maak. Ek wil gehoorsaam wees, maar laat ek tog net hierdie een sonde van owerspel/egbreuk nog so rukkie pleeg. So, jy verwys na iemand anders se sonde teen die Here, maar jy doen dit self, nie waar nie?

My siening en my mening is, dat as ‘n mens ‘n kind van die Here is dan sal jy probeer om nie ander mense om jou en na aan jou te na wil kom nie.
Jy is heeltemal reg. Maar jy doen dit dan ook self, nie waar nie? Jy doen jouself en iemand ander skade aan en kom jouself en ander te na, deur in die verhouding te wees. Die Here help ons dus om hand in eie boesem te steek en self in die spieël te kyk.

Hy het voordat ek hom ontmoet het glad nie eers kerk toe gegaan nie. Eers nadat hy sy vrou gevang het, het hy die Here aangeroep, en ek is bly vir hom daaroor. Ons is nie perfek nie. Ons almal val en moet weer opstaan.
Wel, jy weet nie wat sy verhouding was met die Here nie, ook nie nou nie. En ja, mens is bly dat iemand die Here begin ken en Hom aanroep. Die Here kom juis binne mens se lewe, in moeilike en mooi tye, en Hy wys Sy liefde vir jou as sy kind. Ek is nie seker wie jy bedoel nou sy vrou is nie, sy vorige vrou of jy? Dit blyk of hy weer iemand anders in sy lewe het. Dalk sy vorige vrou of weer iemand nuuts na jou. 

Gister uit die bloute bel hy my werk toe en dat ek moet uit sy lewe f@'@f, en en moet uit sy huis uit. Hy sê dit is teen sy christelike beginsels om my in sy huis te hê.
Is die uitjaag met daar die F woord syne of joune? Wie weet wat sy redes is? As dit sy woorde is, dan bots sy taal en optrede weer met sy Christelike beginsels. Sy seksuele behoeftes word dalk nou anders bevredig. Dis dalk hoekom hy jou oorreed het om deel te word van sy lewe, om sy seksuele behoeftes te bevredig. Aan die ander kant, as hy besef dat dit voor die Here is wat hy moet regmaak, dan is dit inderdaad die regte ding om te doen. Die Here moet mos die huis bou.

My vraag aan hom was waarheen moet ek nou gaan? Ek het alles opgegee, hy het vir my die werk hier waar ek nou bly gereël. Moet ek net alles oppak en padgee?
Ai, dis is baie hartseer ja. Jy het gedink jy en julle doen die regte ding en julle sal dit voor die Here ook regmaak. En nou kom hierdie groot krisis. Moet jy alles oppak en padgee? Ja, dis die beste. Moeilik, maar die beste ding om eerder aan die Here gehoorsaam te wees.

Anoniem in Jesus. Vir my is jy anoniem, maar nie vir die Here nie. My raad aan jou is om vas te hou aan die Here en hulp te kry by Christen familie en vriende. Gee alles vir die Here hieroor. Maak jou hart oop by God die Vader en sit op sy skoot. Sê vir die Here jy erken dat jy ook verkeerde dinge voor Hom gedoen het. Erken dit ook aan die man wat nie jou man is nie. Huil voor die Here hieroor en smeek dat Hy jou vergewe. Die wonderlikste is dat Jesus vir jou gesterf en uit die dood uit opgestaan het, vir die man ook.

Blaai asb. vanaand na Joh. 4. Daar gee die Here vir ons die wonderlike getuienis van ‘n Samaritaanse vrou. Jesus soek water by ‘n fontein en die dame gee vir Hom water. Jesus weet presies wat in haar lewe aangaan, want Hy is God. Hy bemoei Hom juis met die dame. Jesus sê vir haar, gaan roep jou man. Sy antwoord, ek het nie ‘n man nie. Jesus sê vir haar, jy is reg, jy het reeds vyf gehad en die een wat jy nou het, is nie joune nie. Jesus wou dat hierdie samaritaanse vrou en ook baie ander samaritane tot geloof in Hom kom. Sy en baie ander in die dorp het toe inderdaad tot geloof gekom, vergifnis ontvang en tot eer van God geleef. Dis fantasties!

Met die boodskap het ons almal mos die blydskap dat daar vir ons genade en vergifnis is. Vir jou en die man, vir wie ookal in jou lewe was en is. Daar is genade vir elkeen van ons, want ons almal het sondes wat God hartseer maak. Vir jou en my het Jesus gesterf. Kom ons wees hiervoor innig dankbaar en vra dat die Heilige Gees jou help om op te staan uit die verkeerde omstandighede. Neem ‘n besluit,  dat jy in Jesus se voetspore wil volg. Gee oor aan die Here, glo dat jy gereinig is. Besluit nou dat die volgende verhouding wat jy met iemand aanknoop, dat dit rein voor God sal wees en dat jy jou menslike vrees en onsekerheid vir God gee. Die Here weet hoe Hy jou verhoudinge kan herstel en ‘n nuwe verhouding vir jou kan skenk. Mag die Here jou seën.

Groete, Joop van Schaik